Nisan 2024’ten bu yana milyonlarca kilogram atık geri dönüştürülürken, yüz binlerce ağacın kesilmesi önlendi, enerji ve su tasarrufu sağlandı.
AVRUPA YAKASI’NIN İLK OTOMATİK AMBALAJ ATIĞI AYRIŞTIRMA TESİSİ
Eyüpsultan Belediyesi tarafından hizmete sunulan Eyüpsultan Sıfır Atık Merkezi’nde; ambalaj atıkları, cam, bitkisel atık yağ, pil, elektronik ve tekstil atıkları kaynağında ayrı toplanarak ayrıştırılıyor ve yeniden ekonomiye kazandırılıyor.
İstanbul Avrupa Yakası’nın ilk otomatik ambalaj atığı ayrıştırma tesisi olma özelliğini taşıyan yaklaşık 1.800 metrekarelik merkezde; poşet açıcı, ön ayrıştırma kabini, balistik seperatör, magnet, disk elek (Disc Screen), ayrıştırma bandı ve saatte 15 ton ambalaj atığını sıkıştırabilen balya-pres makinesi gibi modern otomatik ayrıştırma sistemleri bulunuyor.
GERİ DÖNÜŞÜMLE ÇEVREYE VE EKONOMİYE BÜYÜK KATKI
Daha temiz, daha yaşanabilir ve sürdürülebilir bir Eyüpsultan hedefiyle çalışmalarını aralıksız sürdüren Eyüpsultan Belediyesi Sıfır Atık Merkezi, Nisan 2024’ten bugüne kadar önemli miktarda atığı geri dönüşüm sistemine dahil etti.
Bu kapsamda 8 milyon 521 bin 572 kilogram kâğıt ve karton, 2 milyon 648 bin 597 kilogram plastik, 345 bin 469 kilogram metal, 508 bin 460 kilogram cam, 277 bin 525 kilogram bitkisel atık yağ ve 640 bin 116 kilogram tekstil atığı toplandı.
144 BİN AĞACIN KESİLMESİ ÖNLENDİ
Toplanan atıkların geri dönüşüme kazandırılması sayesinde 1 milyon 664 bin 983 kilogram sera gazı salımının önüne geçildi. Ayrıca 144 bin 866 ağacın kesilmesi engellenirken, 277 milyon 525 bin litre içme suyu tasarrufu sağlandı. Bunun yanı sıra 50 milyon 474 bin 590 kilovatsaat enerji tasarrufu elde edilerek doğal kaynakların korunmasına önemli katkı sunuldu.