Eskiyen sistemlerin yenilenmesiyle altyapının daha sağlıklı, kesintisiz ve verimli şekilde çalışması sağlanacak.

Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras’ın, çevre odaklı ve modern altyapı hedefleri doğrultusunda çalışmalarını sürdüren Muğla Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (MUSKİ) Genel Müdürlüğü, Marmaris’te projelerini hayata geçirmeye devam ediyor.

Bu kapsamda üç terfi merkezinde, kullanım ömrünü tamamlayan kaba ızgaralar 17 milyon TL’lik yatırımla yenilenerek, atık su sisteminin daha sürdürülebilir, verimli ve arızalara karşı dayanıklı hale getirilmesi sağlandı.

Yenileme Çalışmasıyla Sistem Verimliliği Artırıldı

Marmaris terfi merkezlerinde eskiyen kaba ızgaralar nedeniyle atık su sisteminde tıkanma, arıza ve buna bağlı işletme aksaklıkları yaşanıyordu. Kullanım ömrünü tamamlayan ekipmanlar, terfi merkezlerinin verimli çalışmasını olumsuz etkileyerek sık sık arızalara yol açıyordu.

MUSKİ Genel Müdürlüğü tarafından yapılan inceleme ve planlamaların ardından, terfi merkezlerindeki eski kaba ızgaralar modern ve dayanıklı ekipmanlarla yenilendi. Gerçekleştirilen iyileştirmelerle sistemin arıza risklerine karşı daha dayanıklı hale getirilmesi ve bakım ihtiyacının azaltılması sağlandı. Bu sayede işletme süreçlerinin daha düzenli ve kesintisiz işlemesi sağlanırken, altyapının uzun vadede daha dayanıklı ve verimli şekilde hizmet vermesi amaçlandı.

Bunun yanında vatandaşlar tarafından atık su hatlarına atılan ıslak mendil, plastik poşet, hijyen ürünleri ve benzeri katı atıklar ise pompa ve ekipmanlarda tıkanmalara ve ciddi arızalara yol açarak bakım ve onarım maliyetlerini artırıyor. Bu tür atıkların kanalizasyon sistemine atılmaması, altyapının sağlıklı çalışması ve hizmet sürekliliğinin korunması açısından önem taşıyor.

MUSKİ İşletmeler 2. Bölge Dairesi Başkanı Serdar Aldemir, “Islak Mendil, Plastik Poşet vb. Atıklar Sistemde Tıkanmalara Neden Oluyor”

Yapılan yenileme çalışmalarının sistemlerin uzun ömürlü olmasına katkı sağladığını, ancak vatandaşların kanalizasyona atmaması gereken katı atıkların da bu süreçte belirleyici bir rol oynadığını vurgulayan MUSKİ İşletmeler 2. Bölge Dairesi Başkanı Serdar Aldemir, “MUSKİ Genel Müdürlüğü olarak, Muğla Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Ahmet Aras’ın vizyonu ve yatırım öncelikleri doğrultusunda, Marmaris ilçemizde atık su sisteminin daha sağlıklı ve kesintisiz çalışması için üç terfi merkezinde 17 milyon TL’lik yatırımla kaba ızgara değişimini gerçekleştirdik. Zaman içinde işlevini büyük ölçüde kaybeden mevcut ızgaralar nedeniyle sistemde tıkanmalar, arızalar ve işletme maliyetlerinde artış yaşanıyordu. Bu kapsamda yapılan yenileme çalışmalarıyla terfi merkezlerinin daha verimli çalışmasını, arıza risklerinin azaltılmasını ve kamu kaynaklarının daha etkin kullanılmasını hedefliyoruz. Vatandaşlarımızın desteği bu süreçte büyük önem taşıyor. Islak mendil, plastik poşet, hijyen ürünleri ve benzeri katı atıkların atık su hatlarına atılması, sistemde ciddi tıkanmalara ve ekipman arızalarına neden oluyor. Bu durum hem hizmet sürekliliğini olumsuz etkiliyor hem de bakım ve işletme maliyetlerini artırıyor. Altyapı yatırımlarını sürdürürken, atık su hatlarının doğru kullanımı konusunda gösterilecek hassasiyetin, daha temiz, sağlıklı ve sürdürülebilir bir çevre hedefi açısından büyük önem taşıdığına inanıyoruz.” dedi.